12.2.09

afval is voedsel

« golfbaan in Ghana.... | no picture please | french revolution is over.. »

4.44 uur zit achter de computer
Mijn slaapritme lijkt verschoven. Wordt weer midden in de nacht wakker.
Zie de herhaling van het journaal. Zie Wilders onverichterzake naar Engeland vliegen.
Zie twee satellieten die op elkaar botsen.
Dat levert weer veel extra ruimtepuin op. We zullen er geen last van hebben.
We zullen er geen last van hebben, zegt de journaal-lezer geruststellend.
Van het drijvende plastic-afval-eiland heb ik ook geen directe last.
Of toch wel. Vissen en vogels eten afval-plastic dat in de oceanen drijft.
Zo komt je eigen troep uiteindelijk weer op je bord terecht.
Op het programma; de studie van de Industriële Revolutie, hoe toepasselijk.
De foto van vandaag is een plastic recycle-stier.



13.11 zit uur achter de computer
Hoeveel uur heb ik nu gelezen? Acht uur...
Acht uur informatie over de Industriële Revolutie.
De geleerden zijn het niet eens over redenenen en gevolgen.
Ze noemen allemaal verschillende oorzaken.
Een mogelijke oorzaak is de komst van de aardappel.
De aardappel kon de vraag naar voedsel na de enorme bevolkingsgroei opvangen.
Zonder aardappel geen revolutie. Dat vind ik wel een sympathieke redenering.
Ik steun vooralsnog de aardappel-verklaring.
Het schijnt dat er in Februari en Maart meer kinderen geboren worden dan in de andere maanden.
Dit is een overblijfsel van een boerengebruik waar men de reden niet van weet.
Boeren-vrouwen voor de Industriële revolutie kregen traditioneel hun kinderen in die maanden.
Of het beter uitkwam om in de winter zwanger te zijn als er geen werk op het land was..
Of het makkelijker was om jonge kinderen in de zomer te hebben zodat ze buiten konden spelen...
Men weet het niet.
Zeker is wel dat de Maart-baby's kleine baby's waren. Op het eind van de winter was er gewoon niet genoeg eten.
De Katholieke kerk heeft daar maar een algemeen gebruik van gemaakt door het Vasten te noemen...

18.45 uur zit achter de computer en lees
Waarom achter de computer zitten als je teksten moet lezen?
Dat is omdat de meeste teksten in het Engels zijn en ik zo snel woorden en begrippen kan opzoeken.
Ben om vijf uur vanochtend begonnen met lezen. Heb twee uur pauze genomen.
Dat betekent dat ik nu twaalf uur aan het lezen ben.
Lezen. Niet studeren. De les-stof gewoon een keer overlezen.
Het is niet zo dat ik nu klaar ben...
Eet een salade kip cajun met aardappel en paprika.
Aardappel een bron van vitamine C.
Zonder de aardappel geen Industriële Revolutie.
Ook geen plastic. Ook geen ruimtepuin.
Lees verder.
Heb een leesbril gekocht omdat van al dat lezen mijn ogen moe worden.
En dan de rimpels die je krijgt van al dat lezen.
Studeren is echt niet gezond....

Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please