13.2.09

een golfbaan in Ghana...next tree...

« hotpants.... | no picture please | afval is voedsel... »

2.18 uur wordt wakker
Mijn slaapritme is echt in de war. Buurman gaat net naar bed en ik wordt wakker alsof het al dag is.
Zie op het journaal dat een matrassen-fabriek in brand staat.
Er is geen gevaar voor de volksgezondheid. Die zwarte rook bevat geen schadelijke stoffen.
Dat het zo stinkt in de buurt van de brand en wijde omgeving....
Daar weet de journaal-lezer ook geen antwoord op.
Over een paar dagen ga ik naar Londen.
Jenna is ziek. Keelontsteking. Ze werkt te hard. Is oververmoeid. Twee jonge kinderen...
Als ik er nu al was kon ik iets voor haar betekenen.
Bestel Nederlandse kaas bij de kaasboer om mee te nemen.
Proef wijn. Vind niet echt een lekkere wijn bij de kaasboer.
Bij de biologische supermarkt verkopen ze een wijn die heel erg goed is.
Maar moet me over snobby-gevoel heen zetten om geiten-wollen-sokken-wijn te kopen.
Mijn computer maakt geluid.
Een mail. A. heeft een vergadering vanavond.
Over de nieuwe voorstelling van het NNT , Divina Comedia.
Ola stuurt een mail. Kijk naar Dante, zegt ze.




2.48 uur zit achter de computer en hoor op straat geluiden
Op straat. 'Lawaai'. Duitsers. Ze starten hun auto en gaan naar huis.

De foto van vandaag heet next tee, genomen op een golfbaan in Bemelen.
Met de aanleg van golfbanen wordt heel veel geld verdiend.
Maar in landen waar er een water-tekort is, vormen de golfbanen een probleem.



Kan maar niet beslissen of ik al aan de nieuwe dag begonnen ben of moet gaan slapen...

0.37 uur ben net thuis
Ben toch weer gaan slapen vanochtend en werd om 9.00 uur wakker.
Nu is het bijna zelfde tijd als het start van dit blog.
Hoezo zo laat...heb gewerkt, heb gestudeerd, heb het huis gepoetst,
Ben met I. de stad in geweest. We hebben gegeten, gepraat en wijn gedronken.
Zij droge witte, ik rode. Rood voor de winter. Wit voor de zomer.
Heb nieuwe kleren gekocht. Door mijn langdurige griep [of wat het dan ook was] ben ik acht kilo afgevallen. Daarvan zijn er vijf permanent weg gebleven. Dat scheelt een hele kledingsmaat. Al mijn kleren zitten te ruim. Koop een nieuw setje kleren in een maat kleiner. Het is wennen aan mijn nieuwe, dunnere silhouet.
Om de make-over totaal te maken verf ik mijn haren in een winterkleur.

Ga met I. naar de afscheidsreceptie Van Léon van de Sanden bij het Vervolg.
Het is mooi om te zien hoeveel moeite sommige mensen genomen hebben om er bij te zijn.
De reden van het afscheid is niet zo mooi.
Het ontslag is een zakelijke beslissing, geen artistieke, of vrijwillige...
Geef Léon het boek ONTREGELDE GEESTEN van Douwe Draaisma, vind het wel toepasselijk.


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please