21.11.08

daddy ate birth food

« monkey drawing or is it a tiger... | no picture please | bier en studiepunten 2 »

Jana is van New York naar Londen verhuist.
Vandaag gaat ze met haar moeder op pad.
Ze gaan eten voor de vogels kopen.
Er zitten geen vogeltjes in de tuin in Londen.
Ze hebben geen eten, zegt moeder Jenna.
We gaan eten kopen. Eten voor vogels.
Ze loopt met haar dochter de stad in.
Het is nog niet eenvoudig.
Het is nog niet eenvoudig om eten voor vogels te vinden.
Na lang zoeken geeft Jenna het op.
Ze vind geen vogel eten.
Om haar dochter niet teleur te stellen koopt ze pinda's.
Ze rijgen de pinda's tot een slinger.
Hangen de slinger in de tuin.
En wachten de komst van de vogeltjes af.
Op de keukentafel liggen nog wat pinda's.
Vader Josch komt thuis en pelt nietsvermoedend een pinda.
Noooo, roept Jana. Nooo, daddy, don't eat that.
That is bird food. Daddy you ate bird food.
Jana heeft een jonger zusje.
Ze weet dat er baby-eten bestaat.
Dat er Jana- en volwassenen-eten bestaat.
En nu is er eten speciaal voor de vogeltjes.
Die dingen moet je niet door elkaar halen.
De hele week blijft ze zich erover verbazen.
Midden in een gesprek, onder het ontbijt,
in bad of op weg naar school, valt het haar te binnen.
Daddy, you ate bird food. No eat bird food.
Uiteindelijk geeft daddy maar toe.
Your right dear.
I am not supposed to eat bird food.

Twee dagen geleden met haar geskyped.
Of ze een tekening voor me wil maken, vraag ik.
Het is een tekening van een monkey geworden.
Ze kan al oren een neus, mond en ogen tekenen.
Twee en een half jaar oud.
Ze kan al een monkey tekenen.
Ben zo trots.

Justin is weer thuis.
Het gaat goed met hem.
Wil hem gauw weer zien.

Wil ook graag naar London om mijn nichtjes te zien.
Met de studie gaat het beter maar veel tijd over is er niet.
Merk dat het de anderen net zoveel moeite kost.
Het is gewoon een zware studie die veel tijd kost.

Bier en studiepunten, zegt iemand tegen me.
Bier en studiepunten, dat is het enige wat studenten interesseert.
Probeer het beeld te weerleggen, maar dat lukt niet.

A. werkt in Groningen.
Via hem krijg ik een uitnodiging.
Een uitnodiging voor de opening van de tentoonstelling Waterhouse.
Een tentoonstelling van het Groninger museum.
Het NNT speelt een aantal scènes uit Medea op de opening.
Vandaar dat de uitnodiging in de bus ligt.
Theatermakers die uitgenodigd worden op een high brow event.
Dress code black tie.
Dat gaat alvast niet lukken.
Je kan kunstenaars geen ape-pakje aantrekken dat ziet er niet uit.
Wat te doen, vraag ik A.
Wij zijn kunstenaars, zegt A.
Die dress-code is niet voor ons.
Ik denk dat ik verkleed ga als fotograaf.
Achter mijn fototoestel de elite van Groningen observeren.
Bekijk de uitnodigingskaart.
Je moet aangeven hoe je komt.
Of je met partner komt.
Of je met de auto komt.
Of je met auto met eigen chauffeur komt.
Of dat je helaas verhinderd bent.

Of we met auto met chauffeur komen.....

tekening André Joosten

Heb mijn eerste tentamen gehaald. Weet niet goed hoe er mee om te gaan...


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please