26.11.08

the monkey drawing, or is it a tiger?

« avontuur... | no picture please | daddy ate bird food »

Na de euforie van het halen van mijn tentamen en het meer dan gemiddelde punt mijn eerste onvoldoende. Mijn paper wordt niet voldoende geacht. Het is te lang, een vol punt aftrek en alhoewel ik geen foute bewering maak, leg ik niet voldoende uit hoe ik tot dit inzicht kom. Story of my life, denk ik dan. Mijn tweede paper ben ik zorgvuldiger. Precies de goede regelafstand. Geen woord te veel. Uitleggen en nog eens uitleggen. Precies om vijf uur is de ruwe versie van mijn paper af. Zit achter de computer. Ben thuis. Thuis draag je gemakskleding. Maak je je niet druk over make-up of hairdo. Maar de computer belt. Wil je opnemen alsjeblieft. Ja dat wil ik wel. Maar ik weet dat ik dan ook zichtbaar ben voor de beller. Mijn door de war haar, mijn make-up loos gezicht, de gemakskleren. Het is allemaal zichtbaar.
Mijn sympathie voor de beller wint het meestal van de esthetiek. Dan maar sjofel in beeld maar wel contact. Vandaag twee keer geskypet. Karin in New York die nu al op driekwart van haar onverwachte maar zo verlangde zwangerschap is. Het is een high risk zwangerschap vanwege haar aangeboren hartkwaal. Ze verteld over de absurditeit van de medische praktijk in de Verenigde Staten met ironische relativerende humor. Ik zal er maar eens ver gaan schrijven zegt Karin. Ze is geboren Belgische. Ik denk niet dat jullie weten hoe complex het medische verzekeringssysteem in Amerika is.

Heb nog niet opgehangen of mijn Skype icoontje beweegt weer. Een nieuwe beller. Jenna uit Londen met haar kids op schoot. Jana en Jody hebben hun tekeningen klaar en willen dat even melden. Vrijdag gaan ze op de post. Jana's tekening is een monkey geworden, maar het kan ook een tiger zijn.




Do not touch the computer, zegt Jenna tegen dochter Jana.
Why, vraagt Jana.
Jana zit in de why-fase.
Elke mededeling wordt gevolgd met een wedervraag.
Als je zegt dat iets zo is vraagt zij waarom.
Heb iets voor je, zeg ik tegen Jenna.
Een boek: Daarom En andere diepzinnige antwoorden op kindervragen,
van Suzanne Rethans.
Het geeft antwoord door deskundigen op moeilijke kindervragen zoals:
Hoe is de aarde ontstaan?
Kunnen dieren praten?
Wat zijn emoties?
Wat is tijd?
Wie ben ik?
Waarom moeten we slapen?
Bestaat God?
Hoe ziet God eruit?
Wat gebeurt er als je dood gaat?
Komt mijn konijn ook in de hemel?
Nu is Jana nog te jong voor deze vragen maar ze maakt het haar moeder moeilijk.
Haar vragen zijn erg relevant.
Waarom gaat de zon op en onder bijvoorbeeld.
Maar hoe leg je dat uit aan een twee en een half jarige....



Ga rennen om de kater van mijn onvoldoende weg te endorfinen.
Het sneeuwt. Eenzame renners in de sneeuw.
Sneeuw. Winter. Het is winter.
De voorstelling Medea van het NNT zal ook spelen in Winterthur
Kom je dan ook zegt A. Als de voorstelling speelt in Winterthur.
Vind het vreemd een stad die in zijn naam een jaargetijde heeft.
Hoe kan het ooit zomer worden in Winterthur.
Kom je ook naar Zwitserland, vraagt A.
Winterthur ligt in Zwitserland, daar is het altijd winter...







Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please