2.2.09

Neel

« doeners en denkers... | no picture please | Kennis en Kritiek... »

In de onderwijsgroep moeten we vertellen over herinneringen die we hebben aan de geschiedenis van de 'lange' negentiende eeuw. Mijn herinneringen zijn veel ouder dan mijn klasgenoten. Heb niet zoveel zin om me buiten de groep te plaatsen door te vertellen dat ik in Berlijn geweest ben lang voor de Wende.

Er zit een nieuwe studente in onze onderwijsgroep. Een aardige, hoogst intelligente mevrouw. Ze is 58. Ze volgt alleen het blok van de komende acht weken. Een 'hobby' student om het bot te zeggen. Opeens is het me duidelijk waarom de universiteit het zo ontmoedigd om oudere studenten aan te nemen. De vrouw weet teveel. Ze hoeft geen tentamens te halen. Ze doet teveel haar best. Ze vraagt dingen die voor de rest van de groep niet relevant zijn. Ik neem me voor om nooit zo te worden en vraag mijn mede-studenten me op mijn hoofd te slaan als ik wel zo wordt. Ze stemmen maar al te graag toe.

De docent van het blok is een jonge savant. Hij weet veel over allerlei uiteenlopende onderwerpen en vertelt daar graag over, hij laat zijn onderwijsgroep geïnspireerd maar uitgeput achter. Ik mag hem wel. Naast het tentamen moeten we een essay schrijven en hij stelt me, niet eens bewust, een onderwerp voor dat precies bij me past.

Als ik weer thuis ben zoek ik op internet alvast naar informatie voor mijn paper. Het Skype icoontje op mijn bureaublad wiebelt. Klik het aan. Ik ben moeder geworden, lees ik. Karin uit NY meldt vanuit het ziekenhuis dat het goed gegaan is met haar bevalling. Met galgenhumor meldt ze dat ze 'er niet in gebleven is'. Het was een zwangerschap met een hoog risico omdat Karin een 'blue baby' is. Dat ze een kind heeft gekregen is een wonder.

Vergeten zijn de negentiende eeuw, de Franse revolutie en alles wat daar over te melden valt.
Karin en Sekhar uit Jersey City zijn ouders geworden.
Hun kind heet Neel.



N. P. was born on Jan 31 2009 weighing in at 6 lb 8 oz (2.935 kg)
and a height of 20 inches. Mother and baby are doing fine.



Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please