10.2.09

Camembert Le Rustique

« johnny op the spot.. | no picture please | een rondje bemelen.. »

9.22 uur zit achter de computer
Maar eerst ontbijten. Beschuit met camembert Le Rustique en knofllook-olijven.
A. is op bezoek geweest en nu ligt de koelkast vol met lekker eten.
Kan de hele week restjes eten. De camembert was zijn idee.
De kaas ruikt heel sterk en mag niet in de koelkast.
Mijn huis geurt rustique en mijn adem ook.
De knoflook-olijven zijn wat sterk voor de vroege ochtend.
Hoef voorlopig niet de deur uit...
Eerst een paper schrijven over de oorzaken en de historische betekenis van de Franse revolutie.
De titel is niet erg uitnodigend...
Maak een to-do lijstje.
Foto's Justen uploaden.
Jenna mailen.
Scans maken.
Bol.com boek verzenden.
Kado Karin bestellen.
Rekeningen sturen.
Student van onderwijsgroep mailen.
Administratie.
Foto's van rondje Bemelen op weblog zetten.
Voor het eerst in een half jaar weer eens een lange wandeling gemaakt.
Nu is mijn to-do lijstje wat lang geworden na het vrije weekend.
Toch moeten de klusjes even wachten want het paper moet eerst af.
Het blok deze maand gaat over de lange negentiende eeuw.
De Franse revolutie, de Industriële revolutie, Darwin, Marx etc.
Gisteravond vond ik op het internet deze prachtige foto van New York.
Toen Jenna nog in New York woonde ging ik er twee keer per jaar naar toe.
In deze straat heb ik zelfs een paar weken gewoond.
Eet mijn beschuitje en lees de krant.
Als cultuurwetenschapper moet je minimaal twee kranten lezen.
In de krant staat dat onderzoekers ontdekt hebben dat bacteriedrankjes inderdaad werken.



10.49 uur A. belt.
Lijkt me een goed moment voor pauze en eet een broodje Parmaham.
Vrijdag had ik een gesprek met een fotografe.
Haar vriend heeft een hammen-bedrijf.
Hammen, vraag ik.
Hammen, zegt de fotografe. Varkens. Ham.
Ze zegt dat het vlees naar Italië gaat en dat daar Parmaham van gemaakt wordt.
Maar volgens Wikipedia is de naam prosciutto di parma beschermd.
Je kan de echte Parmaham onderscheiden van de namaak Nederlandse ham.
Kan me nu niet met ham bezig houden.
Moet een paper schrijven...

12.26 uur de postbode gooit post door de brievenbus
Saaie post. Een bankafschrift.
Een mededeling van de belasting dat ik zorgtoeslag moet terug betalen.
Eet twee stroopwafels. A. houdt van koekjes.
Vandaar dat er stroopwafels in huis zijn.
Leer waarom de boeren in de tijd van de Franse revolutie zo boos waren...

17.38 uur loop door de regen naar het postkantoor
Breng een pakketje weg.
Heb een boek verkocht via mijn tweedehands boekwinkel van Bol.com.
Toch weer een paar euro verdiend.
Eet nog een broodje prosciutto di parma met knoflooksaus.
Kijk op de verpakking. Er staat een kroontje op. Het is echte prosciutto di parma.

Heb vanochtend een strak schema gemaakt.
Moet acht artikelen lezen. Heb een uur voor elk artikel.
Het is nu 17.41 uur en begin aan artikel zes.
Het gaat over een historisch debat tussen Franse intellectuelen.
Ze zijn het niet eens over de interpretatie van de Franse revolutie.
Raak een beetje in paniek. Donderdag moet het paper ingeleverd worden.
Heb geen flauw idee waar de intellectuelen over ruziën.
Zoek op het internet en vind de uitleg. Leve het internet.

19.40 uur nog steeds achter de computer
Sinds ik studeer durf ik haast niet meer te webloggen.
Iets beweren wat wetenschappelijk 'waar' is, dat is niet zo eenvoudig.
Zelfs een onschuldig weblogje over de herkomst van Parmaham blijkt onnauwkeurigheden te bevatten.
M-D uit Italë wijst me erop in mijn blog bij de Volkskrant.


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please