6.10.08

hoe krijg je alles van een man gedaan

« het grote gezin | no picture please | week zes »

Laat de professor me het begrip additionele dispositie uitleggen.
De professor legt uit wat additionele dispositie is.
Het is vrij vertaald een extra karaktereigenschap.
Nu ik weet wat additionele dispositie betekend heb ik zelf er een bij gekregen.
Ik heb nu de extra eigenschap van kennis van het begrip additionele dispositie.
Ik zou nu het woord in een zin kunnen gebruiken.
Omdat ik het woord nu begrijp. Maar...
De additionele dispositie hiervan is dat ik vergeten ben hoe het is om het woord niet te kennen.
Dat wordt de kennis-val genoemd.
Dat je vergeten bent hoe het is om iets niet te weten.
Een normaal mens zou in gezelschap niet het woord, additionele dispositie gebruiken.
Op het eind van de uitleg zegt de professor dat het niet nodig is het woord te onthouden.

Mijn sociale kontacten zijn flink verwaterd door de studie
Bel met Jenna in Londen. Wanneer kom je, vraagt ze.
Eerst tentamen, de komst van een neefje/nichtje, twee premières.
Dan kom ik, zeg ik.
Hoe lang kom je, vraagt Jenna.
Kan toch alleen het weekend, zeg ik. Studie.
Jij neemt dat veel te serieus, lacht Jenna.
A. belt tussendoor.
Ik heb een nieuwe tactiek, zeg ik even later tegen Jenna.
Het is de tactiek: hoe krijg ik alles van mijn hond gedaan.
Nee, het was niet een hond, een paard.
Hoe krijg je alles van je paard gedaan.
Als een paard in de wei staat...nee een koe.
Een koe staat in de wei...
Vertel het verhaal nu maar voordat we alle dieren gehad hebben, zegt Jenna.
Als een dier in de wei staat en je wil het dier uit de wei halen.
Dan moet je net doen alsof je alle tijd hebt.
Als het dier merkt dat je gehaast bent duurt het uren.
Oh, de todler-taktiek, zegt Jenna. Zo moet je met kinderen omgaan.
Maar het werkt ook bij mannen, zeg ik.
Als je gehaast bent gaan mannen juist heel erg treuzelen.
Als je doet alsof je alle tijd hebt, schieten ze heel erg op.
Dus als A. belt, laat ik nu niet meer merken dat ik eigenlijk moet studeren.
Ik doe net alsof ik heel veel tijd heb.
En worden de gesprekken daar korter van, vraagt Jenna?
Nee dat niet, zeg ik.
Jenna lacht. Ga nou, je komt te laat voor je les.


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please