12.10.08

een zondag uit het leven van het grote gezin

« herfstblaadjes | no picture please | hoe krijg je alles van een man gedaan »


Indy belt. Ben je in de stad. Even wat gaan drinken?
Geen tijd. Loop over met werk en studie en dodelijk vermoeid.
Loop toch met Indy de stad in. Het is warm geweest. Herfstbladeren.
Overal terrassen buiten. De avond verlicht met kunstlicht.
Voel me heel even vrij en verlost van alle plichten [Kant!]
Na drie bescheiden wijntjes wandel ik weer naar huis om verder te werken.
Natuurlijk loop je dan net een opdrachtgever tegen het lijf.
De opdrachtgever die vraagt hoezo je in de stad bent.
Hoezo in de stad terwijl je toch had aangegeven vandaag geen tijd te hebben.
Drie wijntjes, drie uurtjes, denk ik maar zeg het niet hardop.

Van Indy krijg ik een oud krantenknipsel.
Haar moeder heeft het bewaard. Het is uit 1979.
Het gaat over mijn familie. Het Grote Gezin.
Ik kom uit een Groot Gezin. Dat was in de jaren tachtig een uitzondering.
Een reden om in de krant te komen.
Die bij dat pijltje, dat ben ik.
Achttien zal ik zijn geweest.
Het artikel is niet zo vleiend en is slecht geschreven.
Als ik een keer tijd heb zal ik het op het blog zetten.



Een groet van en moe-e blogster,



Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please