29.9.08

week vijf

« week zes | no picture please | week vier »

Ik heb besloten om vrede met de woorden te sluiten.
Je mag een tekst niet met de aanhef ik beginnen.
Maar in dit geval is het een uiting van mijn vrije wil.
De lessen gaan over vrije wil, determinatie en predestinatie.
En nu heb ik besloten dat ik vrede met de woorden gaan sluiten.
Een woord is geen beeld. Een woord is geen plaatje.
Een woord is behelpen, ik heb besloten om de woorden een kans te geven.
Uit vrije wil is dat besloten en nee ik ga niet bewijzen of en al niet te min de vrije wil bestaat of niet of wel.

Uit vrije wil laat ik de woorden in mijn hoofd toe. Predestinatie, kom maar binnen.
Universalisme, welkom.
Libertaristisch incompatibilisme, zoek een plekje.
Episteme gaat naast nous zitten.
Hoplieten trekken de polis binnen.

Kijk achterom, er staat nog een lange rij begrippen te wachten.
Ik geef mijn weerstand op. Ga plek vrij maken in mijn hoofd.
Laat ze allemaal binnen, die woorden.
Immanent. Naar binnen vloeien. Kom maar.

Maar eerst naar buiten. De zon schijnt.
A. is jarig. Naar buiten. Het park.
Het bos. A. wijst op een rode besjesstruik.
Dat rood, zegt hij. Heb je ooit zulk rood gezien.
Goddelijk gewoon, zegt A.
Kleur is een accident van de substantie, zeg ik.
Ik ga die professor van jou op zijn kop slaan, zegt A.





Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please