23.9.08

week drie

« week vier | no picture please | van chaos naar logos »
Geen blogs? zo druk?
Dat is de vraag in een mail van Beloppy uit New Yersey, USA.

Inderdaad, een full-time studie en een fulltime baan is geen excuus om niet meer te bloggen.
Het is tien uur. Het is avond. Ben net weer thuis na een lange wekrdag.
Geen excuus om niet te bloggen....
Typ de eerste zinnen van een nieuw blogje in.

Plingel plongel, zegt mijn computer.
Zie een beeldschermpje, de foto van Jenna en de vraag, zit je achter je computer.
Ja, ik zit achter mijn computer, maar wat moet ik nu doen....
Jenna stuurt me een uitnodiging om te chatten.
Jenna heeft drie jaar in New York gewoond en is nu verhuisd naar London.
Om de telefoonkosten onder controle te houden belt ze via Skype.
En via Skype kan je ook chatten.

Na wat geknungel chat ik met Jenna in Londen.
Wacht even, zegt Jenna, Ik nodig Beloppy uit.
Mijn computer plingt en plongt.
Ik 'praat' met Jenna in London,
Beloppy in New Yersey en mijzelf in Maastricht.

Internet is geen vervanging voor real live contact.
Maar als je zoveel kilometers en zoveel tijdzones van elkaar verwijderd bent,
is chatten, skypen, hyvsen een geweldige inbetween....


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please