7.6.08

No veggies in New Orleans

« Breakfast in New Orleans... | no picture please | No Meat in New Orleans... »

Jenna woont in NY en ik kom haar opzoeken
ze wil weten wat mijn plan is
ze wil weten wat ik doe op een dag en ik zeg dat ik daarover zal nadenken
je denkt teveel, zegt Jenna
Jenna woont met man Josch en de kinderen Jana van twee en baby Jody van zes maanden in NY
we maken een field-trip naar New Orleans
valt het je ook op dat er geen groenten op het menu staan zeg ik
het was Jenna nog niet opgevallen
nu ze het weet wil ze groente eten
is het niet voor haar dan toch wel voor de kinderen...

Vandaag gaan we groenten eten, zegt Jenna. Vandaag gaan we het restaurant zorgvuldig uitkiezen.
We lopen langs een Italiaans restaurant. Pasta with meat. Pasta with fish.
Veggies, zegt Jenna. Do you serve veggies with the food?
De ober kijkt verward. Veggies...ze staan niet op de kaart...misschien dat de kok...
Dat moet ik even vragen.
Hij loopt naar de keuken om aan de kok te vragen of er ook groenten geserveerd kunnen worden.
Het duurt even maar dan heeft hij een duidelijk antwoord. Geen groenten op het menu.
Hij verwijst ons naar het restaurant waar we gisteren op het terras gezeten hebben.
Jenna zucht.
Laten we naar de McDonald gaan, zegt man Josch.
McDonald, dat is geen echt eten, zegt Jenna. Mijn kinderen moeten groenten eten.
Het moet toch mogelijk zijn om in deze stad gezond te eten.
We vinden een restaurant waar broccoli als side-dish geserveerd wordt.
Hier gaan we eten, beslist Jenna.
Todler Jana eet broccoli, tomaat, aardappelen en kip.
Helaas verslikt ze zich in een schijfje komkommer en moet overgeven.
Onverteerde stukjes groente in helder maagvocht op de grond.
Ik leg er twee servetten overheen in een poging het op te ruimen.
Jenna zucht.
We made a bit of a mess, zegt ze tegen de serveerster.
De serveerster maakt het niks uit. Ze trekt gezichten naar de baby.
Ze wil de baby vasthouden en aan de kok in de keuken laten zien.
She is so cute. Look at those rolls. De baby heeft stevige beentjes.
De vetrolletjes oogsten bewondering. Amerikaanse baby's zijn kleiner dan Europese kinderen.
Look at those rolls, zegt ook de kok.
Josch eet een sandwich roll, vlees met frieten. Hij houdt van kleurloos geel en bruin eten zonder groenten.
Hij voert Jana stukjes frieten en brood.
Jenna zucht.
Morgen, zegt ze. Morgen als we weer thuis zijn maakt ik een enorme maaltijd-salade.
Met fruit en groenten. Mijn kinderen zullen groenten eten.


Anna

wat er aan vooraf ging:

No Meat in New Orleans... »






politie-agenten in New Orleans barbeque

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please