29.3.08

Tony Stone Working Boy by Alexander Douglas

« zomertijd 1.... | no picture please | bad parking... »

I had a bad week, zegt de man naast me aan de bar.

Trocken wein
In een wijnbar op Springstreet, probeer ik een droge witte wijn te bestellen.
'Trocken' staat er op de wijnkaart. Trocken. Droge wijn.
Droge wijn. Niet het mierzoete vocht dat de Amerikanen graag drinken.
Ik bestel de wijn. Mag voorproeven.
En, vraagt de hippe jonge bartender.
Mmm, zeg ik. Good. But....
Yes, zegt de jongen die graag een eerlijk oordeel over de wijn wil.
Trocken, zeg ik. Deze wijn is niet trocken. Deze wijn is zoet.
Trocken, that's German for dry wine. This wine is not dry. It's sweet.
De barjongen is confused. Hij giet de wijn weg en schenkt een droge wijn.
Deze beter?
Deze beter.

Follow your passion
Hello, zegt de man naast me aan de bar.
Ik kijk opzij. Een knappe donkere man.
Ik schat hem twintig maar hij blijkt veertig te zijn.
Hij traint en drink geen bier meer om slank te blijven.
Hij werkt als leraar op Columbia University. Economie gestudeerd.
Do you like it, vraag ik?
Mmmaah, zegt de man. It's oké.
It's work.
So what is your passion, vraag ik?
Doug, de man heet Doug, schiet rechtop.
Writing, that's my passion. I always wanted to write.
So why didn't you?
Well you know. I listened to my mother. Made a career...

Bad week
I had a bad week, zegt Doug.
I got dumped by my boyfriend. I am gay.
I know, flap ik eruit.
Hoezo, zegt hij. Hoe weet je dat dan?
Toen je die grappa kreeg van de barman, zei je, thank you darling.
That kind of gave you away.
Oh all right. I'll remember not to say that again.

Pitching a television-show
I had a bad week, zegt Doug.
But now something wunderfull happened.
I just got back from Los Angelos. I pitched my new television show.
And they are interested. Can you believe that?
You have seven minutes to present you idea.
One minute to sit down.
One minute to leave.
Two minutes to present.
And then you have three minutes to answer questions.

Working-Boy
What's the show about, wil ik wel weten.
It's about Tony Stone, a call-man.
Like a call-girl?
Yes. But its a show for men and women.
Say what interest you more a call-girl or a call-boy?
Boy, zeg ik maar om hem een plezier te doen.
The show is called Working-Boy.
It's about a call-boy searching for his sexual identity.
He is not gay, he is not straight, he's not bi, he is no gender-bender.
He is nothing.
He is nothing and has sex for money while exploring his identity.
Interesting, zeg ik.

Olive skin
Hoe ziet het personage Tony Stone er uit?
Good question, zegt Doug.
He's Italian Greek, green eyes, black hair, olive skin...
My gay friends suggested a meaty, heary guy.
But the main carracter must be appealing to both man and women.
Do you like, meaty and heary?
Noooo. Gay man do, they take both.
The meaty, heary guy and the olive skin Italian Greek...

Gender-confusion
We kletsen nog wat verder over de serie.
Het enthousiasme van Doug werkt aanstekelijk.
Ik vraag me af hoeveel gender-confused mensen er zijn op de wereld.
Ik vraag me af hoeveel mensen uiteindelijk hun passie volgen.
Terwijl ik dit schrijf is de herdenkingsdienst van Hugo Claus op televisie.
Hij had veel bewonderaars en weinig vrienden.
Het begrip weinig is relatief.
Zelden zoveel mooie woorden gesproken gehoord op een begrafenis.

De behoefte om de ander van nut te zijn..
We willen allemaal het gevoel hebben van nut te zijn voor anderen.
Dat is onmisbaar voedsel voor de ziel
Als die behoefte niet wordt bevredigd leidt dat tot pijn.
Pijn die des te snijdender wordt naarmate de dood dichterbij komt.
Een groot deel van de angst voor de dood is de angst dat ons leven zinloos geweest is.
Dr.David Servan-Schreiber ANTIKANKER Een nieuwe levensstijl

Oud
Mijn droom is om weer te gaan studeren. De inschrijving is binnen.
Alleen.. mijn opleiding wordt niet erkend.
Bel met het IB. Alle diploma's van voor 2001 zijn ongeldig.
Woorden uit de mond van een jongen zo jong dat hij daar vast zelf geen last van heeft.
Bel met de universiteit. Ik zeg dat ik een ongeldig diploma hebt. VWO oude stijl.
Wat een onzin, zegt een vriendelijke stem aan de telefoon.
Oud of niet. Je hebt je diploma gehaald.
Ik ga het voor je regelen.
Oud of niet. Ik mag gaan studeren. Yeah...

Remember me, wordt er gezongen op de begrafenis van Hugo Claus.
Remember me...

Anna back in Maastricht

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please