5.1.08

Nachtwake 2

« Nachtwake 3 | no picture please | Nachtwake 1 »

Zit in de restauratie van station Maastricht. Het is zelfbediening maar ik heb geen zin om mezelf te bedienen.
Er staat een grote Benjamin ficus voor de restauratie-klok.
Dat is zonde van de moeite om zo'n grote klok op te hangen.
De klok waardoor de reizigers tijd-geïnformeerd zijn en hun trein niet missen.
Door er een ficus voor te zetten vervalt... Ach waar maak ik me druk om.
Kan toch niet klok lezen. De deur gaat open en dicht. Echt warm wordt het niet binnen.
Heerlijk rookvrij roept een bordje op tafel.
Omdat we graag tegemoet komen aan de wensen van onze gasten in een rookvrije ruimte te verblijven is deze gelegenheid rookvrij.
no smoking please
nicht rauchen bitte
niet roken aub.
ne pas fumer svp
Maastricht is een grensstad. International.
Als de serveerster komt vragen waarom ik niks bestel zal ik zeggen dat ik denk dat dit tevens de wachtruimte is.
Op een station zou toch een wachtruimte moeten zijn die je beschermt tegen regen wind en kou.
Niet dat het hier erg warm is en de tafel is plakkerig.

Een documentaire. Een onderzoeksstation op een van de polen.
De mensen die er werken verbranden veel energie omdat het zo koud is. Ondanks hun dikke kleren verbranden ze veel energie om warm te blijven.
Ze krijgen calorie-rijk voedsel om op gewicht te blijven.
Wel 6000 calorieën per dag.
Hoeveel calorieën zullen mijn koude tenen voor me verbranden.
Eet een krentenbol kaas i.p.v een BLT bacon lettuce and tomato sandwich in het kader van de goede voornemens om wat lichter in gewicht te worden.
De krentenbol heeft een bijsmaak. Het smaakt naar vieze plastic handschoenen van degene die de krentenbol belegd en verpakt heeft. Het krentenbolletje heeft een vreemd geurtje. Het zit vast vol de bacteriën.
Heb een flesje Jakult gekocht. Dat is goed voor de darmen.
Er zit een bacterie in.
Die bacterie hebben ze onttrokken aan menselijke fecaliën.
Volgens Broer is zo'n flesje bacteriedrank onzin omdat de bacterie-drank de maagzuren niet overleefd....
Het nieuwe jaar is pas 1 week oud en ik schend al mijn goede voornemen om niet meer over poep, winden laten en luiers te schrijven. Het trekt vreemde bezoekers naar dit weblog.

Winderigheid of flatulentie wordt veroorzaakt door ingeslikte lucht en koolzuur, en een mengsel van gassen dat door bacteriën en gisten in de darmen wordt aangemaakt, zegt Wikipedia. Het gas wordt via de anus afgegeven aan de lucht en dat maakt een karakteristiek geluid en het heeft een reuk.
In winden vindt men ook minuscule hoeveelheden deeltjes ontlasting.
Het geluid bij het laten van winden wordt veroorzaakt door trillen van de anale opening. Het geluid is afhankelijk van conditie van de sluitspier en de snelheid van het uitgestoten gas, maar ook andere factoren zoals vochtigheid en lichaamsvet spelen een rol.

Nu twijfel ik toch weer over mijn flesje Jacult. Melkproducten kunnen behoorlijk flatulent werken. Is Jakult een lactose-product...

Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please