3.5.07

HAIR

Om zeven uur op om A. wakker te bellen.
Het decor van Clockwork Orange wordt gebouwd in Alphen aan de Rijn.
Rij je met Ko mee?
Ko moet eerst nog een commercial-spotje inspreken.
Zet koffie en lees het weekblog van Ola en Ko. Krijg acuut een writers-block.
Wat kan die man goed schrijven. Hij schrijft dat het commercial-spotje niet door gaat.
Toch handig zo'n weblog kwa informatie.
Wanneer kom je, vraagt A. Wanneer kom je kijken?
Als de maquette van HAIR af is.

Voor de musical HAIR moet ik me verdiepen in de jaren zestig en de hippie-cultuur. Wat ik niet wist is dat hippies niet arm waren. Hippies waren niet arm. Ze hadden een goede opleiding en rijke ouders. Drop-out worden, je van de maatschappij afkeren kan alleen als iemand dat financiert. De New Yorkse hippie jongeren in de jaren zestig die de hele dag op straat liepen maatschappelijk bewust te zijn konden dat doen omdat ze een bijlage van hun ouders kregen. Werken was burgerlijk maar het was niet burgerlijk om je door je ouders te laten onderhouden.

Een moderne vorm van drop-outs zijn Japanse jongeren, met name jongens die zich jarenlang op hun kamer opsluiten en isoleren van de buitenwereld. Het kind blijft op zijn kamer speelt computer-spelletjes en leeft tweede en derde levens op het internet.
Hikikomori's.
De ouders willen hun kind in leven houden en geven het te eten door voedsel voor de deur te zetten, dat ongezien wordt weggehaald.

Vandaag sluit ik me op in het atelier. Knippen en plakken aan de maquette HAIR. Hoe sneller de maquette klaar is hoe eerder ik weer naar buiten mag.
Een bordje eten voor de deur zou fijn zijn.

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please