10.5.09

No picture please

« Maastricht Culturele Hoofdstad.. | no picture please | Modigliani.... »


Ik zeg, zegt Justen...


No pictures!


Of je niet zomaar foto's van me wilt maken...


No pictures, daar houdt niemand zich aan, zegt Justens moeder...


de foto wordt gemaakt...


ooooh, zegt Justen verontwaardigd...

No pictures, zegt de slab van Justen Thimon.
Grappig, kan je denken.
Rot op met je foto-toestel.
Laat me met rust.
No pictures, zegt Justens slab.
Toch wordt hij gefotografeerd.
Is dat op zich nog niet zo erg.
Zijn picture wordt ook op het internet geplempt.
Gevraagd of ongevraagd.
Weet jij veel of kleine Justen, later grote Justen daar blij mee is.
Terughoudendheid is geboden met het openbaar maken van jonge levens op het www.
World Wide Web is echt World Wide Web.
En dat wordt nog vaak vergeten.
Vergeten wordt dat iedereen, maar dan ook iedereen, je gedachten, je foto's, je ontboezemingen kan lezen.
Needless to say, dat er creeps en andere gekken je boodschappen ook lezen.
Dat je redelijk onschuldig baby-foto's ook door minder onschuldige ogen bekeken zullen worden.
Dat is de reden waarom ik niet met mijn 10-jarige nichtje wil Hyven of Hyvsen, of hoe moet je het ook moet noemen.
Weet niet hoe je beide werelden kan combineren. Vind haar veel te jong om al weet te hebben van de 'perverts' die geilen op blote baby-foto's en alle andere abberraties die je op het www tegen komt.
Moet je toestemming vragen om foto's van kinderen op het internet te plaatsen?
Ja, natuurlijk.
Remember Hill Street Blues - 'Let’s be careful out there.'






Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please