1.3.09

Ultra-links en ultra-rechts in Maastricht gescheiden door de Maas...

« gedoogbeleid Maastricht... | no picture please | Voorpost demonstreert in Maastricht... »











de rechts extremisten worden onder politie begeleiding de stad uitgeholpen...


de links extremisten moeten wachten...


dagjesmensen staan in de rij voor een frietje...



Op een 'gewone' winkelzondag demonstreert extreem links en extreem rechts tegen elkaar. Ze hebben van burgemeester Leers ieder een kant van de Maas toegewezen gekregen om te betogen. Op alle bruggen over de Maas staat politie, ME, busjes, politie op de fiets, politie te paard, politie te water, politie met honden, politie in de lucht, politie in fluoriserende hesjes, ME in volledige gevechtsuitrusting...tussen al die politie lopen dagjesmensen en wordt er gewoon gewinkeld. Een kapotte politiebus wordt afgesleept, een ME-busje wordt afgesleept.
Wat is er gebeurt, vraag ik een ME-er.
Een botsing, lacht de ME-er.
De bus is met volle vaart op een stilstaande bus gebotst.
Wanneer mogen de demonstranten weer naar huis, vraag ik.
Ze worden nu al uren vastgehouden op het grasveld van de Griend.
Over een half ur, zegt de ME-er.
Eerst moeten de rechts-extremisten de stad uit.
De politie wil er alles aan doen om beide groepen uit elkaar te houden.
Om 16.30 uur wordt de omsingeling van de ME opgeheven...
Een voorbijganger moppert dat de politie het totaal verkeerd heeft aangepakt.
De agressie, moppert de man, zoveel politie. En honden. Die honden.
Vind je het gek dat het uit de hand loopt...




Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please