14.1.09

I am better

« het alledaagse is moeilijk te onthouden... | no picture please | meneer Kant... »

Are you sick, vraagt Jana aan de telefoon.
No, zeg ik, I am better.
I am better is geen goed Engels.
Maar ik voel me wel zo.
Beter.
Eindelijk.
Vandaag heb ik besloten dat ik weer beter ben.
Bijna een maand ziek geweest.
De keel is nog schuurpapier.
De longen bibberig.
De neus waterig.
De benen slapjes.
Flink wat kilo's lichter.
Even was ik bang voor de studie.
Maar we zijn er weer.
Gewoon doorgaan met de lessen.
Het blok heet schrijf- en onderzoeksvaardigheden.
De bedoeling is dat je een essay over het geheugen schrijft.
Daar hebben we drie weken de tijd voor.
Heb mijn essay al af.
Dat kan twee dingen betekenen.
Het is heel goed of het is heel slecht.
We zullen zien...

Justen is voor het eerst naar het kinderdagverblijf gegaan.
Hij had het er prima naar zijn zin.
Zijn eerste stapjes naar zelfstandigheid.
Stoer.



De sneeuw is weg.
Het was koud.
Het was onhandig.
Maar er was wel sneeuw.
Dikke sneeuw.
Nu dooit het.
Geen elfstedentocht...
Jammer van die sneeuw.



Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please