8.12.08

procreation

« de calculerende student... | no picture please | this is a feel good song... »

Heb geen zin, zeg ik tegen K.
Dat kan niet zegt ze.
Waarom niet, vraag ik.
Je bent toch een rolmodel, zegt K.
Je moet toch een rolmodel zijn.
Waarom dan, vraag ik.
Nou, omdat, vanwege...
Omdat ik ouder ben, zeg ik.
Ja, zegt K.
Nou pech dan, zeg ik.
Heb geen zin in Goethe's Farbenlehre.
Heb hoofdpijn.
Het is de tweede keer vandaag...

Philip, de aardige, zorgzame student.
Hij vraagt,
Weet je wel hoe dat moet,
een film van internet downloaden
Dat weet ik niet.
Het is niet omdat ik oud ben.
Het is omdat ik geen films download van internet.

Het is de tweede keer vandaag, zeg ik tegen K.
Het leeftijd-issue.
Daar moet je toch tegen kunnen, zegt K.
Je hebt toch zeker wel zelfspot?

Lopen naar buiten.
De donkere stad in.
Staan nog even voor de deur.
Voor de deur van het universiteitsgebouw.
K. en Beate en ik.

De professor komt naar buiten.
Hij groet.
Hij loopt snel door.

Ik vind hem zo leuk, zegt Beate.
Je bent steeds aan het flirten, zeg ik.
Hij vind jou leuk.
Ik wil het niet weten, zegt Beate giechelend.
Ik heb een vriend.

Ik zeg dat ik denk dat hij van de mannenliefde is.
Whatever, zegt Beate, vind hem gewoon leuk.
Whatever, zegt K, ik ben een pot.
Oh, zeg ik, dat wist ik niet.
Zie je dat dan niet, zegt K.
Nou nee, zeg ik.

Loop met K richting bushalte.
Wist je het echt niet, zegt ze.
Nee, hoe kan je dat weten.
Het is wel moeilijk, zegt K.
Heb liever dat je het wel ziet.
Het is al lastig genoeg.
Tussen mannen en vrouwen.
Hoe vind je je match.

Hoe doe jij dat dan, vraag ik.
Dat is een probleem, zegt K.
Dat weet ik niet.


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please