2.3.08

de veest

« Frankenstein, Casanova en een Nachtwake 10.. | no picture please| deurbelfobie »


Een bedeesde aars laat zelden een vrolijke scheet
Luther

TUBA PODEX EST
de anus is een trompet
Aristofanes

Gasvorming
Naar de doorloop van Nachtwake in Utrecht.
A. komt ook. Hij heeft nog niet gegeten.
Wil een frietje halen. Ik ga mee.
A. eet een broodje warm vlees en een frietje mayo.
Ik een frikadel en een flesje Spa.
Pik toch wat frietjes uit het bakje.
Dat had ik beter niet kunnen doen.
Na een wekenlang Koolhydraten-beperkend dieet komen de frietjes in de maag als een volkomen verrassing.
Met als gevolg: gasvorming.
Heb op het station vanochtend het boek
Kakafonie, van Gerrit Komrij gekocht.
De encyclopedie van de stront.
Het is geen kunst om een wind op te wekken.
Laat mensen bijvoorbeeld bonen, uien, ananas, banaan, macaroni, druiven, witbrood, koolhydraatrijk voedsel eten en het komt vanzelf.
Mensen die in gewone doen 15 millimeter flatus per uur produceren, winden na een bonenrijk dieet 175 milliliter per uur.
uit een artikel van Mark Traa n.a.v. een studiedag over poep.
Trouw 14 oktober 1999.


Maak foto's van de voorstelling Nachtwake.
Drie uur duurt het. In drie uur hopen 3 x 175 milliliter flatus zich op in mijn ingewanden.


Uit 'de Veest'

Als in het klooster der Agnieten
jonge zusters gasjes lieten
vingen Paters Mathenessen
die op in lege miswijnflessen
slechts zo kwam hun communiteit
aan de geur van heiligheid

Helaas is hun geheim verklapt
aan de nieuwe Vader Abt
die hen toornig toesprak: Morgen
dient ge zelf voor geur te zorgen
uw zorgen zal de Heer belonen
De Heer, de kok en bruine bonen

John O'Mill
uit LoonyLyrics in Dutch and Double Dutch
Amsterdam 1981



Kijk uit het raam. Het is vrijdagavond.
18.30 uur. Het regent. Het is donker.
Zit in de trein. Kijk uit het raam.
Op de autoweg zie ik rode lichtjes en witte lichtjes.
De rode lichtjes bewegen niet.
Een file voor Den Bosch.

Nooit meer praten
Een man met een baard van drie dagen staat op om ut te stappen.
Nee, het is geen baard, het is een...
De man is zwart in zijn gezicht waar baardgroei kan ontstaan.
Hij moet een zware baardgroei hebben.
Zoals Lubbers die zich drie keer per dag moet scheren
en er nog steeds stoppelig uitziet.
De man staat op. Hij draagt een beige regenjas en een oude versleten Turkentas.
Hij staat op. Draait een rondje rond zijn as om zich heen kijken.
De verbaasde blik van mister Bean.
Hij loopt richting balcon en stopt bij mijn stoel.
Oh nee, niet praten. Het is 19.00 uur. Moe. Weekend.
Ik zit in een vierstoels-combinatie. Op de stoel schuin tegenover me ligt een gelezen Volkskrant.
De man links van het gangpad in een privé-stoel heeft de krant op de stoel neergelegd.
Ga ik zo dadelijk de krant lezen, dacht ik nog.
Zag dat de man een artikel over de Verlichting aan het lezen was dat me wel interessant leek.
De man met de zware baard stopt bij de krant, kijkt, buigt zijn hoofd,
pakt onhandig de krant al die tijd gadegeslagen door mij.
Huh, zegt hij vragend naar mij.
Tis echt mister Bean. Hij praat niet.
Hij stoot geluiden uit.
Tuurlijk neem maar mee, zeg ik.


Ook vies
Op televisie zie ik een documentaire over cosmetische chirurgie.
Journalist Louis Theroux laat een buik-liposuctie bij zichzelf verrichten terwijl hij ondertussen de chirurg interviewt.


meer informatie over Frankenstein, Casanova en een Nachtwake

Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please