26.1.08

suiker en de cholesterol-mythe 4

« die nase eines mannes... | no picture please | suiker 3. »

Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet
Vanochtend kreeg ik een voorlopige aanslag Zorgverzekeringswet. 
Heb een dure verzekering voor eventuele ziektekosten en dit komt er nog eens bovenop.
Betaal voor een verziening waar ik geen gebruik van maak en waar ik ook steeds minder vertrouwen in heb.
Mijn zorgverzekeraar vergoedt Becel Pro Actief. Een synthetische boter met linolzuur.
Linolzuur is helemaal niet gezond als je er zoveel van eet en cholesterol verlagen kan deze nepboter ook niet.

Nepboter
In en na de oorlog was er een gebrek aan echte boter. De industrie bedacht margarine als surrogaat.
En bedacht er voor het gemak ook bij dat boter slecht is voor de mens en margarine goed.
Ze plakten er een moeilijk woord aan vast cholesterol. Als dat je niet bang maakt.
Toen de boter weer voorradig was, was het kwaad al geschied.
Light producten en cholesterolverlagende medicijnen hadden hun marktdeel bepaalt. Kassa.

Vitality!
Bij de AH op het station krijg ik een bonnenboekje.
Vitality! Lekker bewegen. Verantwoord frituren. Hoe kies je gezond op het station.
Gezond eten met kortingbonnen. Dat wil ik wel.
Sla het boekje open.
Lekker zuivel voor de calciumbehoefte.
Sterke botten!
Het bonnenboekje bied aan:

Optimel o% vet
Hoewel het flesje vermeld dat er geen suiker toegevoegd is zit er toch 11,2 g suiker in.

Een Breaker dan, 0% vet
9 g suiker

Vifit drink, 2,6 g vet en maar liefst 35 g suiker

Mmm mijn botten zijn me dierbaar, maar drink mijn zuivel liefst zonder suiker en met de oorspronkelijke vetten en desbetreffende voedingsmiddelen

Volgende pagina:

Lekker Fruitig
Fruit is gezond, bla bla, voedingsvezels etc. caloriearm...
Een flesje jus d'orange 0% vet
34,4 g suiker hoppakee

Fruit2day
Uiteraard geen vet maar geen gebrek aan suiker 26,2 g.

een Appel
Volgens mijn kortingscouponboekje zit er in een appel geen vet en geen suiker..

Heb nog steeds geen AH kortings-Vitality-verantwoord-lekker-bewegen-hoe-kies-je-gezond-voedingsmiddel gevonden zonder suiker.
Suiker is niet geoznd. Suiker levert lege calorieën. Suiker verstoort de insuline-huishouding.

Is er in het bonnenboekje gezond 1 product te vinden zonder toegevoegde suiker?
Jawel. Een flesje bronwater en een Cocal Cola Zero, water met cola smaak en kleurstoffen.

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please