6.11.07

de Efteling en de Makro 2

« efteling en makro 3 | no picture please | efteling en makro 1 »

Het park is groot. Het park is immens. De gasten lopen met plattegrondjes van attractie naar attractie.
Wij hebben geen plattegrondje.
Hoe weten jullie de weg, vraag ik.
We zijn dit jaar al een keer geweest, zegt Gonnie .
Na een paar uur ben ik volledig gedesoriënteerd. Alle paden en pleintjes lijken op elkaar.
Er staat een attractie. Er staan bankjes. Er zijn toiletten en er staat een Unox vending cart.
Het is tien jaar geleden dat ik in de Efteling was. In mijn herinnering was er geen reclame.
Nu staat er aan de ingang een buiten formaat bank van met het ABN logo erop, waar kinderen zich laten fotograferen.
Er staan buiten formaat plastic wasmiddel-flessen op de paden.
De attractie Carnival Festival heeft plotseling een nadrukkelijke aanwezigheid van Loeki de Leeuw gekregen.
Hoe ging dat liedje ook alweer, zegt Carrie.
De attractie omschrijving meldt:
In deze door Joop Geesink ontworpen attractie zie je 270 poppen uit 15 landen.
Het welbekende melodietje is van Toon Hermans, met arrangementen van Ruud Bos.

Ta-dada-ta-dadadadada-ta...ta-dada-ta-dadadadada-ta, zingt Gonnie.
Oh ja, zegt Carrie. Dank je wel. Nu heb ik dat liedje de hele dag in mijn hoofd.
Ook de attractie Monsieur Cannibale heeft zijn eigen liedje.
Volgens de attractie omschrijving:
Op een vrolijk melodietje van Gerard Gustin (gezongen door Sacha Distel), draaien de 12 potten vrolijk rond.
In de kleuterhof, de speeltuin voor kleuters, is een meer dan levensgrote piano.
De kleuters springen op de toetsen.
Het geeft een bijzonder a-tonale achtergrond-muziek voor de gasten op het terras.
We zitten op het terras te lunchen.
Die muziek mag wel uit wat mij betreft, zegt Carrie.


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please