21.7.07

doggie...

« Bettine Vriesekoop | home | bitterballen eten »

Met Jana naar Artis. Jenna heeft geen kinderwagen bij zich, dus vragen we aan de kassa of er karretjes zijn. Er zijn karretjes. Karretjes voor kinderen die nog niet lang achter elkaar kunnen lopen. Karretjes aan een karretjes-carroussel. Voor twee Euro zijn ze te leen.
Wil je een rode of een gele, vraag ik Jenna. Ze wil een rode. En een gele voor haar tas.
Zo dat is handig, zegt ze. Die tas is zwaar. Nu hoef ik mijn tas niet te dragen.
We zijn de enige bezoekers van Artis met twee karretjes. Een voor de todler en een voor de bagage. Jenna's tas. Mijn tas en de paraplu.
Dat is het goede van dit soort hotels, zegt Jenna.
Ze gaat naar de balie en vraagt een paraplu. Dat kan je gewoon vragen in een hotel. Of je een paraplu kan lenen. Karretjes voor kinderen die nog niet lang kunnen lopen hebben ze bij het hotel niet. Jana heeft een fiets gehuurd met een kinderzitje erop als tijdelijke kinderwagen.
Handig he, zegt ze.
If it works for you, zegt Josh haar man.
In het rode karretje rijden we Jana door de dierentuin. Alle grote dieren vallen onder de categorie doggies en worden overeenkomstig enthousiast begroet: Doggie! Alleen voor de apen wordt een uitzondering gemaakt.
Oe oe oe, doen de apen en Jana slaat met twee klein knuistjes op haar borst.
Weet je wat vreemd is, zegt Jana. Ze doet het niet alleen bij apen. Sommige *mannen begroet ze ook zo. Oe oe oe...
En nu moet ik plassen en zitten, zegt Jenna die zes maanden zwanger is. Ik heb een slechte dag, mijn benen.. Jana was om vier uur wakker en ik heb niet meer geslapen.
Bij de gorilla's is een baby geboren. De moeder ligt tegen het glas te slapen met de wakkere baby op de buik.
Heb je dat gezien, zegt Jenna. Die baby.
Ze zucht. Ze moet nog drie maanden zwanger zijn...


go·ril·la (de ~ (m.))
1 (~'s) mensaap van de grootste soort, tot 2 m hoog
2 [pej.] *reus: grote, gespierde man

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please