23.3.07

de wereldverbeteraarster

Het modem doet het niet. Dat is een slecht teken. De dag begint met een slecht teken.
De dag moet beginnen met de mail checken en als het modem eruit ligt kan dat niet.
Gympen aan en rennen dan maar eerst. Kan de huissleutels niet vinden.
Dat is slecht teken no twee. De huissleutels zitten in de jas met de zak met de kapotte voering. Onthouden om sleutels in rechter-jaszak te bewaren niet in kapotte linker-jaszak.
Op de renroute kom ik Guy van G. weer tegen met zijn hond hij herkent me niet maar zijn hond wel. De hond doet een uitval naar mijn half ontblote nog niet zomer-bruine kuiten.
De hond gromt en ik kijk Guy aan. Hij is niet echt onder de indruk.
Op het eind van het pad staat de auto van Guy. De Volkswagen Touareg .
A. wil een nieuwe auto kopen. Een Volkswagen Caddy. Ik vind het best.
Op de terugweg passeert een auto van de Rijkswaterstaat. Een man stapt uit en bestudeerd de Maas. Hij rijdt een stukje verder en tuurt weer over de Maas. Zou er een overstroming komen?
Waar kijk je naar, vraag ik.
Diesel, zegt hij, er is diesel geloosd op de rivier.
Ik zie het glimmende spoor olie drijven op het water.
Je ruikt het ook zegt de man van Rijkswaterstaat.
Ik ruik nu diesel. Ren verder langs het spoor diesel op de Maas. De man van Rijkswaterstaat zegt dat er niks aan te doen is. Hij probeert de dader te vinden maar ga maar eens zoeken.
Het verdampt, de diesel, zegt hij.
Kan het ontploffen, vraag ik.
Dat kan, zegt de man.
Ach, wat maakt het uit, de dag is toch al verkeerd begonnen.

.

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please