14.4.14

haar en mannen


Maak me zorgen om mijn 82-jarige moeder die steeds vaker vergeet waar ze haar telefoon neerlegt, hoe de computer te herstarten is als tie het niet meer doet, of wat haar pincode is...

Ondertussen kijk ik naar een uitzending van Pauw en Witteman, niet echt geconcentreerd, want moet BTW-bonnetjes inboeken. Zie een jonge kunstenaar die in Oost-Berlijn woont, de andere gasten zijn o.a. politicus Bosma en een bekende cabaretier. Luister de uitzending niet af om te horen wat Bosma vindt van de kunstuitingen van de jonge kunstenaar, want het is de overeenkomst van kapsels van de gasten die me opvalt.
De bekende cabaretier is Jan Jaap van der Wal en hij heeft hetzelfde kapsel als de jonge kunstenaar die in Oost-Berlijn woont. Het is het kapsel dat mijn vader vroeger had: half-lang haar achterover de schedel gekamd, in vorm gehouden met of zonder behulp van brillcream.

Raar genoeg staat bij de jonge kunstenaar dit ouwelijke kapsel heel erg goed, bij Jan Jaap jeukt het me om de knipschaar ter hand te nemen.
Mannen en haar en hun gel en ijdelheid…
Ik zou er een column over kunnen schrijven, ga ik ook doen, eerst BTW-bonnetjes inboeken…en mijn moeder proberen te bellen om te horen of het goed met haar gaat...

anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please