17.2.09

Marx en Engels, de constructie van het verleden, de mens het beest en de zombie, het bewustzijn te lijf....

« Jenna, Jody en Jana... | no picture please | Justen Thimon is vet cool.... »

19.31 uur heb moeite om me te concentreren vandaag
Ga ik echt vier jaar dit moordende schema volhouden? Terwijl de administratie binnenkort toch echt af moet zijn, mijn inkomsten bijna nihil zijn, het huishouden verslonst, neem ik de tekst van Marx en begin te lezen. Stofzuigen en lezen, wassen en lezen, poetsen en lezen, boodschappen doen en lezen. Ploeter me door taaie teksten heen. Plichtmatig. Maar soms lees ik iets verrassends, nieuwe kennis. Het is verslavend. Je leest en leest, in de hoop op weer zo'n nieuw inzicht. Maar het kost heel veel tijd. Lezen, lezen en nog eens lezen. En dan, wat is dat eigenlijk een cultuurwetenschapper. Wat ben je eigenlijk als je afgestudeerd bent? Cultuurwetenschapper. Wat is dat?

Ga koffers pakken...




Kleine koffertje voor vandaag...



Grote koffer voor vrijdag...



donderdag 20.37 uur koffer inpakken
Ben net terug uit de les. Naar Groningen geweest, les gehad en nu koffer pakken voor Londen. Weer een paper terug. Moeilijk paper over Franse revolutie. Toch een voldoende, yeah. Koop kadootjes voor de kids van Jenna.

Koffer pakken kost toch altijd meer tijd dan je denkt ;-(
Engeland heeft ook weer zijn eigen stroomsysteem zie ik nu...
Adapter-stekkertje moet mee.
Heb vandaag nog kadootjes voor de kids gekocht.
Helemaal vergeten dat ik dat al gedaan had.
Nu heb ik dubbele presents...
Prop mijn koffer vol met kaas, studieboeken en kadootjes.
Kleren, laptop, tekenpad, fototoestel en toilet-spullen moeten er dan nog bij...
Ben het liefst een 'light-traveler'.
Maar studie [zware boeken], kado's [je neemt toch wel een attentie mee]
apparatuur [telefoon, laptop, fototoestel, lenzen en alle kabels en adapters]
maakt me tot een 'tourist-traveler'.

Heb een voldoende voor mijn paper. Deze docent geeft geen punten. Je hebt een voldoende of een onvoldoende. Hij stuurt een mailtje:

Beste studenten,

Een verzoek van praktische aard in verband met het inleveren van papers: lever papers s.v.p. in met gewoon een nietje erdoor en gebruik geen paperclips, (plastic) mapjes en andere versiersels.


Een nietje. Een nietje in de linker-boven-hoek. Geen paperclips of mapjes. Geen creativiteit. Mmm, weet niet of dat gaat lukken. Wil best conformeren, maar dit is wel erg rigide...

Anyway, ga eerst naar London!

vrijdag 7.44 uur kopje koffie voor vertrek
Koffer is erg zwaar geworden door kilo's kaas en studieboeken. Heb wel zin in een andere horizon na dat monomane studeren. Hoewel ik in de trein wel moet studeren. Heb mijn eerste paper gehaald maar nu komt het volgende paper er aan wat nog veel moeilijker schijnt te zijn. Had maar één taalfout wat ik voor een dyslecticus toch een grote prestatie vind. Heb veel aan de tips van mijn jongere zusjes die wel gestudeerd hebben. Naast hard werken heb je een hoge dosis bluf en calculerend gedrag nodig om het te redden. Ben ik nu een calculerende student geworden? Nee. Ben een meer realistische student geworden. Als een docent een nietje in de linkerbovenhoek van het paper wil en geen paperclip of plastic mapje, dan krijgt hij van mij een nietje.

Maar nu eerst naar Londen. Kijken of er nog resten van de Verelendung van Marx en Engels in de Londense sloppenwijken te vinden zijn.
Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please