30.4.08

queensday 2008 Maastricht

« man into work.... | no picture please | a fool in the eyes... »



Gefeliciteerd met koninginnedag, zegt Indy.
Ze zegt niet Queensday, ze zegt koninginnedag.
Wanneer is koninginnedag, Queensday geworden?
Je leest nergens over koninginnedag. Queensday is de nieuwe term.
Of niet nieuw, maar het valt me dit jaar pas op.
Dank je, zeg ik tegen Indy. Heb je gekeken?
Nee, zegt Indy, dat boeit me niet zo.
Maastricht is nooit zo Oranje-gezind geweest.
Het boeit me ook niet maar wil wel elk jaar zien wat ze aan hebben.
Dit jaar was de Koninklijke familie ton-sur-ton.
Trouwens ...ik denk dat de term Queensday ontstaan is om het onmogelijke woord koninginnedag te vermijden.
Het is niet uit te spreken en naar de spelling valt alleen maar te raden.
Queensday it is. So what were they wearing.
Ik denk dat Maxima het dit jaar voor het zeggen gehad heeft.
Ik denk dat zij de pakjes uitgekozen heeft.
Zacht roze voor de koningin. Hard roze voor haar zelf.
Ettelijke schakeringen roze voor de rest van de familie.
Alleen Margriet en Mabel en nog wat onbelangrijke prinsessen deden niet mee.
Margriet was in het blauw. Heilig. Mabel in het wit. Onschuldig.
De keuze voor het *roze-palet was geniaal gekozen door Maxima.
Je kan er niet naast kijken, naast zo'n kleur.
En door de koningin de wat gedemptere kleur te geven, trok Maxima meer aandacht dan de vorstin.
Zelfs haar echtgenoot, toekomstig koning kreeg een bijrol.
De arme man was ook in het roze. Roze hemd, roze das.
Zacht-roze. Dat flatteert maar weinig mannen, pastel-kleuren.
Wim-Lex moet geen roze dragen, ook niet uit aardigheid voor Maxima.
Over tien minuten barst hier het vuurwerk los.
Verder niks te melden over Koniginne-dag.
Het leeft niet zo in Maastricht...

*roze is de kleur van de planeet Venus


De tien minuten gaan voorbij, maar geen vuurwerk.
Het vuurwerk is afgelast. Eerst zijn er geen sponsors.
Dan zijn er wel sponsors maar geen vergunning op tijd.
Ik zei het al. Koniginne-dag, het leeft niet in Maastricht.


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please