4.9.07

weblogstukje 1 de macht van de groep

« mood of the day | no picture please | Gina Vodegel »

Vijf dames komen de coupé binnen. Ze zeggen, dat slapen kunt u wel vergeten tegen de man die beleefd rechtop gaat zitten. We blijven zitten tot Den Haag. Misschien gaat meneer er wel eerder uit als Den Haag, lachen de vrouwen.
Ik niet. Ik ga er niet eerder uit als Den Haag. Ik zit rustig te lezen in de 9-persoons coupé waar de vrouwen zojuist zijn 'zugestiegen'. Tot Den Haag is nog een half uur. Een half uur vrouwen gekwebbel en wat leuk dat er een man in de coupé zit.
Het is gelukkig geen stilte-coupé, zegt één van de vrouwen.
Het is wel een stilte-coupé, zeg ik.
Daar ligt er nog een te slapen, zegt een van de vrouwen, wat een ochtendhumeur zeg.
Ik had het ook niet in de gaten dat het een stilte-coupé is, zegt de man die ongewild gewekt is door de dames. De vijf vrouwen proberen stil te zijn. Eén minuut houden ze het vol. Ze barsten tegelijkertijd in lachen uit. Laten we maar ergens anders gaan zitten constateren ze. Een half uur stil zijn is niet echt een optie. Mopperend verlaten ze de coupé.
Ochtendhumeur, zegt de een tegen mij.
Nou kan je weer gaan pitten, zegt de ander.
De man zegt niks en sluit zijn ogen weer. Misschien vond hij het wel aangenaam, vijf uitgelaten vrouwen die met hem flirten.

Op het internet kan je voorbeeld-kaartjes vinden die je kan printen en uitdelen aan luidruchtige passagiers. Er staat niet bij hoe je het agressie-opwekkende aspect kan pareren.

Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please