7.8.07

weblogstukje de kom 6

« weblogstukje de kom 7 | no picture please| weblogstukje de kom 5 »

In het theater is de repetitie afgelopen. De regisseur, de lichtontwerper en A, de decorontwerper bespreken de vorderingen.
Laat jij de kom zien, zegt A.
Ik loop het podium op en demonstreer de waskom. Eerst de chromen hondenbak. Maak een dansje, een buiginkje en een loopje waar Leontien Ruiters jaloers op zou zijn.
Prachtig, die is het helemaal, zegt de regisseur.
Neem de nep-granieten bak die bedoelt is als vogeldrinkbak voor in de tuin en demonstreer de kom
wederom met een dansje. De regisseur heeft zijn belangstelling voor de wasbak alweer verloren.
Die is het, zegt hij en zet de hondenvoederbak in het decor.
Hij wil gaan eten. Er is zalm met pasta.
Hier dan is die voor jou, zegt hij en geeft me de vogeltjes drinkbak die in de illusie van het theater best wel als handen wasbak door zou kunnen gaan.
Wil je hem zelf niet hebben, vraag ik tegen beter weten in.
Hier die is voor jou, zegt de regisseur blij.
Mijn werk zit erop. Sjouw mijn statief, foto-apparatuur en een nep-granieten vogeldrinkbak richting trein.

Anna

sjou·wen1 (onov.ww.)
1 zwaar werk verrichten, zeulen
2 [inf.] lopen op een inspannende manier



sjou·wen2 (ov.ww., ook abs.)
1 iets met inspanning dragen => torsen

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please