16.8.07

kapitein Bradley

« Jenna en haar translatlantische vriend | no picture please | wow wow »


Een man. Hij heeft een hond aan de lijn.
Hij neemt de volle breedte van het troitoir in.
Ik stap naast de stoep om hem te laten passeren.
De man zegt, hij doet niks hoor.
Dat geloof ik zeker, zeg ik.
Meestal ga ik opzij, zegt de man.
De mensen zijn bang van mijn hond. Vooral moslims.
Meestal ga ik opzij.
Dan is het nu andersom, zeg ik.
Hij doet niks hoor. Deze honden zijn heel trouw.
Je kan ze goed trainen. De politie heeft ze ook.
Dan kan je maar beter doen wat ze zeggen.
Maar hij doet niks hoor. De mensen zijn bang van mijn hond.
Wat is het voor merk, vraag ik.
Hij heet Bradley. Van kapitein Bradley.
Ik weet niet wie kapitein Bradley is.
Hij heet Brad van Bradley, maar ik noem hem BiBi omdat hij zo lief is.
Ik loop weer verder. De man wenst dat het de verdere middag droog zal blijven.
Het blijft de verdere middag droog.
De BiBi wens werkt.
Weet alleen nog steeds niet welk merk hond Bibi is.



ka·pi·tein Bradley (de ~ (m.), ~s)
1 indianenhater in de film Old Shatterhand

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please