30.7.07

vrienden maken onder het bowlen...

« hoofd dorp | home | HipHop »


Wie er al twittert vraag ik op het feestje.
Wat is Twitteren?
Microbloggen, minibloggen, vrienden-netwerken...Twitter, Jaiku, Hyves, MSN , Numpa ?
Wat is bloggen, willen de gasten weten.

Heb me aangemeld op Twitter. Twitter is een microblog.
Je kan er vertellen wat je doet en je kan er vrienden maken.
Om een beginnetje te maken kan je al je RL-vrienden een email sturen of ze je virtuele vriend willen worden.
As part of a global network of friends...
Wie er al twittert vraag ik op het feestje.
Niemand.
Niemand wil mijn vriend worden in de virtualiteit....

Kom maar kijken als mijn multimedia-kamer klaar is, zegt Broer. Videotje kijken. Spelletjes spelen.
Wat voor spelletjes?
Bowlen, boxen... op Wii.
Op wat?
Op Wii .
Wie?
Weeeeei.
Wat is Weeeei?
Wii is een computer-spel met een afstandsbediening.

Ik heb ook gewiiet, zegt de Moeder.
Ze is jarig en de familie is bij elkaar.
Ze heeft een plastic bowlingsetje gekregen als uitnodiging om te gaan bowlen.
Ze heeft bij Zus gewiiet. Bowlen voor de televisie met de remote.
Hoe gaat dat dan?
Je neemt de bal, zegt de moeder en je gooit hem richting...
Er is toch geen bal?
De remote...
Je staat voor de televisie en je mime-t dat je een bal gooit?
Je moet op het knopje drukken als je de bal los laat, zegt de Moeder.
Als je te vroeg drukt, vliegt de bal het publiek in en die roepen dan, Hoooeeeiii.
En boxen ook. Je kan ook boxen, zegt Zus.
Ze demonstreert hoe ze met haar vriend staat te boxen en zichzelf op de televisie in cartoon terug ziet.
Wel virtueel boxen en bowlen maar niet virtueel vriend met me willen zijn.

Zo min mogelijk op internet, zegt Broer. Wat daar allemaal rond hangt.
Daar wil ik mijn kinderen niet aan bloot stellen.

Ik ben al op level 21 van Bloxorz , zeg ik, in het kader van:
...iets over computer-spelletjes zeggen vanuit de-je-wilt-er-hoe dan-ook-toch-bij-horen-motivatie..
Ik ben al op level 23, zegt dochter van oudste Zus.
Maar het is een moeilijk spel, probeer ik nog.
Nee hoor, zegt de dochter van.
Oudste Zus vind dit erg grappig en lacht dan ook.

Weet niet zeker of dit nu betekend dat ik er toch bij hoor
Op Twitter heb ik nog steeds geen vrienden....
Followers, heet dat op Twitter. Vrienden heten Followers...


Anna

web·stek (de ~ (m.))
1 website


weblog staat niet in de van Dale...

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please