10.6.07

remove before use

« catfight | home | no problem »


De AH is open vandaag, zegt A. Het is koopzondag.
Heb jij geld, zeg ik en sjok achter hem aan.
Licht in het hoofd nog na de vliegreis van acht uur.
Het is warm. Ik draag een T-shirtje en een linnen broek. Geen tas, alleen sleutels heb ik bij. A heeft het geld. Bij de AH gaat het alarm van het poortje af als ik de winkel wil binnen lopen. Nog gedresseerd door de lange vliegreis en security checks haal ik mijn broekzakken leeg en geef mijn eigendommen aan de AH verkoopster die is toegesneld.. Heb alleen mijn sleutels bij me, geen tas. A heeft het geld. Loop nog eens door het poortje, zonder sleutels nu. Het alarm gaat af. Ik steek mijn armen omhoog om gefouilleerd te worden en als de verkoopster dat niet doet, klop ik zelf maar her en der op mijn lichaam.
Kijk, niks, niks bij me. Loop door het poortje en laat het alarm afgaan. De verkoopster zegt niks maar kijkt wel verbaasd. Doe met A boodschappen. Zou het door de straling komen. Dat als je maar vaak genoeg door security-poortjes gaat op een vliegveld dat je dan straling in je lichaam hebt dat poortjes laat afgaan? Bij de kassa betaalt A de boodschappen en laat ik het poortje afgaan.
Ik laat poortjes afgaan, zeg ik tegen de verkoopster al helemaal gewend aan mijn nieuwe radioactieve status.
Hoe lang zou het duren, vraag ik A, voordat ik weer gedemagnetiseerd ben.
Jij hebt altijd van die rare dingen, zegt A.
Thuis voel ik nog eens langs mijn broekzakken, er zit iets in de broek genaaid aan de binnenkant van de naad.

Remove before use! Verwijderen voor dragen! staat er op de stoffen label met ingenaaid poortjes-alarm-aflaat-device.

Dat zal het zijn, zegt A.
Dat zal het zijn, zeg ik

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please