5.2.07

waar in bronsgroen eikenhout...2

het boomstammetje is weer terug
open de voordeur
er staat een boomstammetje op het stoepje
op het bovenste treetje, met zijn kont tegen de voordeur aan
op de stoep zijn sleep-sporen te zien en iemand moet echt zijn best gedaan hebben om het ontilbare stuk hout het stoepje op te tillen en voor mijn voordeur te parkeren
bel mijn lief en vertel dat het boomstammetje na zijn onvrijwillig verblijf in de struiken van het plantsoen weer voor mijn deur staat
wie doet nou zoiets
geen idee
maar wellicht krijg ik het stammetje wel naar binnen gesjord nu al twee treetjes van de horde genomen zijn
ijdele hoop, krijg de eikenhout-blok ook nu niet over de dorpel getild en zelfs al, dan kan de voordeur niet meer dicht, want in mijn eentje krijg ik mijn houtstammetje niet de trap op
waar zijn toch die sterke mannen als je ze nodig hebt
nu staat er een boomstammetje voor de deur
Buurman wil geen boomstammetjes voor het huis, het verstoort de aanblik van zijn huis op stand, het is een inbreuk in zijn territorium denk ik
heeft hij het daarom nadrukkelijk op mijn stoepje gezet, respecteert hij mijn stoepje wel als de plek waar hij geen jurisdictie over heeft..
wat is hij ermee opgeschoten, het ziet nu vreemder uit dan toen het stammetje niemand in de weg staand, minding his own business voor het huis stond
kan me er niet over opwinden, naast het stammetje is net genoeg plek om naar buiten te komen en de postbode en de krantenjongen kunnen nog bij de brievenbus
slepen met boomstammetjes, vreemd waar mensen zich mee bezig houden

dit is een vervolg op echt eikenhout
.

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please