3.2.07

meisje loos en koffie kopen 2

10.45 uur
...bij de vijver zie ik te laat dat de boekhouder met haar vriend op het bankje zitten
zal ik omkeren, omlopen
te laat ze heeft me al gezien
ze staat op, ook nog zoenen, en haar man moet die ook gezoend, ik geef hem een hand,
wat was dat, zegt de boekhouder, waar je net een foto van gemaakt hebt
ze kijkt me aan met een licht spottende blik
dat is een gieter, een groene plastic gieter, die daar in het water drijft
weer die spottende blik
je fotografeert niet de beesten?
de eenden? die heb ik al vaak genoeg gefotografeerd
er is veel zwerfvuil aangespoeld dat...
door de storm, verschrikkelijk erg
ach erg..
de vogels vliegen naar het noorden, het zal wel geen winter meer worden
ik kijk haar aan
naar het noorden, de vogels vliegen naar het noorden, niet naar het zuiden
heb me niet in de vogels verdiept, zeg ik, ben aan het wandelen en..
ook nu kijkt ze me aan alsof ik alleen maar vreemde dingen zeg
plastic zwerfvuil fotograferen, wie doet dat nou
het is een ledige dag
de zon schijnt
op ledige dagen hoef je niet te praten en al zeker niet met de boekhouder
ik ben de koffie vergeten in de winkel

15.59 uur
nu wel koffie kopen en een nieuw boek

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please