26.1.07

lekkah

U verkoopt ook tabak?
Jazeker.
U verkoopt ook tabak, vraagt een stem achter mijn rug op het station van Den Haag bij de kiosk, waar ik iets te lang twijfel tussen een gevulde koek of een wafel en welk merk kauwgum daarbij hoort.
U verkoopt ook tabak?
Jazeker, zegt de verkoopster.
Ik draai me om. Zie een man met een baard en onduidelijke kleren. Zijn nagels zijn een half jaar niet gewassen of hij heeft zojuist plantjes verpot.
...anders sta je ook maar te wachten, zeg ik.
U bent fotograaf, zegt hij met een blik op mijn foto-statief.
Ja.
Lekka, zegt de man met de vieze nagels.
Ja, lekkah, zeg ik, alsof ik Haagse Harry niet ken, alsof ik niet weet hoe je lekker zegt op zijn Hagenees.
Leica, zegt de man met een geaffecteerde stem.
Oh, Leica..nee geen Leica...Nikon.
Ik Canon, zegt de man, dure hobby, fotograferen.
Dure hobby, zeg ik.







.

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please