20.12.06

olifanten poep papier

soms doe je per ongeluk iets goeds
vaak niet
je zou bij elke hap rijst een bukkende rug voor je moeten zien
bedenken dat een korreltje rijst een plantje is geweest
door iemand in de grond gestoken
voeten in het water
daar denk ik niet bij na niet altijd
niet bij elke hap
en waarom is de Ikea zo goedkoop
en is de voetbal die ik koop voor mijn neefje in elkaar genaaid door een kindje dat zelf ook wel overdag zou willen voetballen
en rieten mandjes die springen niet vanzelf in elkaar daar zijn handen voor nodig die buigen en vormen
daar denk ik niet bij na niet altijd
vandaag heb ik per ongeluk iets goeds gedaan
in de papierwinkel
dat is bijzonder, wat je nu in je handen hebt, zegt de verkoopster
dat is papier gemaakt van olifanten-poep
nee natuurlijk ruikt het niet meer, zegt ze
vandaag heb ik olifanten-papier gekocht
fair trade


Elephant Dung Paper
handgeschept papier gemaakt van olifanten-poep
van de schoon gemaakte poep wordt papier gemaakt
de eerlijke handel geeft Indische gezinnen een betere toekomst


woensdag 20 december 2006

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please