14.12.06

choucroute

Twee Franse jongens staan voor de frietkraam en bestellen ieder een flesje water.
Wil je zuurkool op je hotdog, vraagt de vrouw van de frietkraam.
De jongen weet niet wat zuurkool is. Dat geeft niet de vrouw van de frietkraam spreekt haar talen.
Zuurkool, voor op de hotdog. Choucroute. Ze neemt een servetje en schrijft het op. Choecroete.
Ik wil een flesje water, zegt de jongen.
Ja jij, zegt de vrouw van de frietkraam, maar hij, en ze wijst naar de andere jongen, wil een hotdog en ik wil weten of hij er zuurkool op wil.
Ze geeft hem een flesje water.
Twee, gebaart de jongen. Twee flesjes. Geen hotdog.
OOOh, ik dacht dat jij een hotdog besteld had.
Nee, twee flesjes water. De jongens beginnen zich steeds ongemakkelijker te voelen. Ze spreken een Frans dialect.
Deux bouteilles de l'eau.
Doubauw versta ik.
Een hotdog, bestelt een man achter me.
Als je een hotdog bestelt krijg je water, zeg ik.
Is iedereen voorzien, vraagt de vrouw van de frietkraam.
Hij wil een flesje water, zeg ik.
Nee, zegt de man. Ik wil een hotdog.
Als je een hotdog bestelt, krijg je water.

JAAAaaa. Die Fransen. Ik verstond ze niet. Hij bestelt een hotdog. Ik vraag wil je er zuurkool op. De choucroute zo noemen zij de zuurkool. Heb het nog opgeschreven...choecroete, zegt de vrouw.
Choechroet? Zuurkool? Oooh, de moos, zegt de man. Zeg dat dan.
Een bruudsje weusj mit moooosch..
choucroute zuurkool
de moos zuurkool
mooosch zuurkool
Een bruudsje weusj mit moooosch hotdog met zuurkool

donderdag 14 december 2006

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please