27.2.08

Frankenstein, Casanova en een Nachtwake 8

« Frankenstein, Casanova en een Nachtwake 9 | no picture please | Frankenstein, Casanova en een Nachtwake 7 »

Nog een week.
Nog een week en dan is het vakantie.
Je ziet bleek, zegt
A.
Jij ook zeg ik.

Avontuur
Maar volgend seizoen. Volgend seizoen werken jullie toch weer, vraagt Paula.
A. knikt.
Wat bedoelde ze, zeg ik. Een nieuwe productie?
Ik denk het, zegt A.
Hoe moet dat dan, zeg ik.
Volgend seizoen wordt alles anders.
Volgend seizoen gaat A. naar Groningen.
Ik ga studeren. Geen stoelen meer kopen.
Studeren. Eindelijk.
We zullen wel zien, zegt A.
Misschien is het te combineren, peins ik.
Studeren en theater.
Morgen eerst stoelen kopen.

Sjef Tilly belt. Ik dacht 7 april en dan een week. Kan je dan?
Natuurlijk kan ik dan. Dat is mijn vakantie. Een maagdelijke week in mijn agenda.
Ik moet even kijken, zeg ik.
Wil nog even wat respijt.
Wil nog even de illusie dat de komende maanden niet vollopen met afspraken en opdrachten.
Noteer in de agenda. 7 april 9.30 uur lesgeven.
In september zit ik zelf in de collegebankjes. Tussen kinderen de helft van mijn leeftijd.
Avontuur.


Mind the gap!
Jenna belt. Het wordt Londen.
We verhuizen naar Londen.
Londen brigde is falling down, falling down, zing ik voor haar.
Pedestrians look to the right.
Mind the gap!
Wat goed dat je nog een keer naar NY komt, zegt Jenna.
Het zal de laatste keer zijn dat ik er woon.

Noortje belt om te overleggen over het nieuwe boek.
Jenna gaat in Londen wonen, zeg ik.
Oh wat erg, zegt Noortje. Ze was net gewend in NY.
Vond ze het erg?
Heb alleen maar enthousiast gereageerd. Jij bent de meelevende.
Oh, ik ben de meelevende?
In mei houdt ze een garage-sale.
Wat?
Oh nee, een yard-sale.
Wat?
Dat je je spullen verkoopt in de tuin.
Een soort privé rommelmarkt.
Ja, ja.

Avontuur
Jenna gaat naar Londen verhuizen.
Avontuur.
A. gaat in Groningen werken.
Avontuur.
Ik ga in Maastricht studeren.
Avontuur.


Hoe gaan we dat allemaal doen.
We zullen het wel redden.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Een full-time studie naast full-time freelance werk.
Avontuur.

Ben je moe, vraagt A.
Ik ben moe.
Zie je ertegenop?
Vandaag ga ik meubels kopen in Amsterdam voor de voorstelling
Nachtwake.
Ik zie er niet tegen op.
Eerst stoelen kopen.


meer informatie over Frankenstein, Casanova en een Nachtwake


Anna

Older Post Newer Post

Label Cloud

Search

© no picture please